loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم)خوزستان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر اسبق بازدید : 943 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (17)

این دانشگاه که با ورود وزیر جدید آموزش و پرورش، صاحب رئیسی تازه شده است، دل خوشی از تعهد خدمت دانشجویان ندارد و مدیران این دانشگاه معتقدند که نباید با تعهد خدمت گرفتن از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، فقط از طریق همین دانشگاه، معلمان مورد نیاز مدارس کشور را تامین کرد، بلکه باید از فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها هم استفاده کرد و راه برای جذب معلم از دانشگاه های دیگر هم هموار باشد.
دانشگاه فرهنگیان که وارد دومین سال فعالیت خودش می شود، در کنکور سراسری سال ۹۱ بیش از ۲۵ هزار دانشجوی بورسیه پذیرش کرد، اما حالا با تغییر مدیریت این دانشگاه، به نظر می رسد مدیران این دانشگاه، چندان موافق تعهد خدمت دانشجویان نیستند.

پیشتر رئیس دانشگاه فرهنگیان به تسنیم گفته بود که معتقدم باید اجازه دهیم دیدگاه های کارشناسی دیگر نیز مطرح شود تا منافع آموزش و پرورش از حیث برخورداری از نیروی انسانی باکیفیت و سرآمد تامین شود، زیرا عده ای از کارشناسان بهره مندی از نیروی انسانی باکیفیت را همسو با این سیاست نمی دانند و معتقدند که باید راه را برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باز کنیم.

حتی وزیر آموزش و پرورش هم با اظهارنظرهای خود درباره این دانشگاه، زمزمه های حذف تعهد خدمت دانشجویان را قوت بخشید و عنوان کرد: تلاش می کنیم از تمام پتانسیل موجود در آموزش عالی در کنار دانشگاه فرهنگیان بهره ببریم و آموزش و پرورش در کنار تاسیس دانشگاه فرهنگیان و تقویت آن، خود را از امکاناتی که در دیگر دانشگاه ها وجود دارد، محروم نمی کند.

مجموع این اظهارنظرها نشان می دهد که هم وزیر آموزش و پرورش و هم رئیس دانشگاه فرهنگیان، به جذب ۱۰۰درصدی معلم از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، اعتقادی ندارند.

همین موضعگیری های اخیر مسئولان آموزش و پرورش، واکنش روز گذشته وزیر پیشین آموزش و پرورش را برعهده داشت و حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با فارس تصریح کرد: اگر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از همه امتیازات مشوقی پیش بینی شده مانند بورسیه و تعهد خدمت برخوردار نباشند، مانند زدن تیر خلاص بر پیکره این دانشگاه بوده و آن را قبض روح خواهد کرد، زیرا دانشگاه فرهنگیان با دانشجویان معترض و بدون انگیزه، توفیق نخواهد داشت.

یکی از موافقان اصلی تاسیس دانشگاه فرهنگیان و استخدام دانشجویان این دانشگاه از روز نخست تحصیل، وزیر سابق آموزش و پرورش بود، اما حالا با تغییر مدیریت جدید این وزارتخانه، معلوم نیست که در سال های آینده، نحوه استخدام معلمان در این وزارتخانه به چه سمت و سویی خواهد رفت.

دانشگاه فرهنگیان: نهایی نشده است
در حالی که بسیاری از علاقه مندان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، به شغل معلمی علاقه دارند، ولی با وجود اظهارنظرهای اخیر مسئولان آموزش و پرورش، اصلا معلوم نیست دانشجویان جدید این دانشگاه، در آینده به طور قطعی معلم شوند و به وزارت آموزش و پرورش راه پیدا کنند.

اما امین الله فراهانی، مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با جام جم، زمزمه های حذف تعهد خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را فعلا منتفی می داند و می گوید: درست است که رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرده اند که می توانیم در جذب معلمان مدارس، از فارغ التحصیلان دیگری غیر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم، اما این حرف به معنی حذف تعهد خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیست.

فراهانی تاکید می کند که بحث های کارشناسی در دانشگاه وجود دارد و انواع جذب دانشجو در این دانشگاه بررسی می شود، اما تا نهایی شدن این بحث ها نمی توان با قاطعیت از حذف شدن یا حذف نشدن تعهد خدمت دانشجویان این دانشگاه سخن گفت.

کمبود معلمان متخصص در مقاطع پیش دانشگاهی و دبیرستان، اتفاقی است که به گفته فراهانی می توانیم این کمبود را با روش هایی غیر از جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین کرد.

وی خاطرنشان می کند: چه اشکال دارد که کمبود معلمان در این مقاطع، از سوی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های مهندسی دیگر دانشگاه ها تامین شود و درواقع، چهار سال منتظر نباشیم تا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیل شوند.

اگرچه فراهانی تاکید دارد این حرف ها فقط حرف های کارشناسی است که مطرح می شود و در مقطع فعلی هیچ کدام از این حرف ها به معنی حذف تعهد خدمت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیست، اما اگر مجموع این بحث های کارشناسی تحت عنوان اصلاحیه جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود، آن وقت شاید این بحث ها دیگر رنگ و بوی تغییرات قانونی به خود بگیرد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط زهرا در تاریخ 1393/10/29 و 9:38 دقیقه ارسال شده است

سلام وقتتون بخیر معدل کل من 17/50شرط معدل و سن رادارم میخواستم بدونم پذیرش سال94هم مثل سال 93 است که محدود به شهر بود یعنی باید سهمیه ها به صورت شهرستانی باشد سال 93 رشته انسانی در شهرستان ما تنها4نفر پذیرش در بین خانم ها داشتندو این خیلی کم بودسال 92وقبل ان به صورت استانی بود خیلی بهتر بود .ظرفیت ها و پذیرش امسال چند نفر است اگر اطلاع دارید لطفا جواب دهید باتشکرشکلک
پاسخ : میگن 12 هزار نفر...اینکه شهرستانی یا استانی باشه تو دفترچه انتخاب رشته میزنن...ولی به احتمال بسیار زیاد شهرستانیه

این نظر توسط امیر در تاریخ 1393/10/12 و 2:14 دقیقه ارسال شده است

تو روقرآن حرف از لغوتعهد نزنید آخه مگه میشه بورسیه باشی واستخدام نشی.ماروز اول باانگیزه معلمی وشرط استخدامی اومدیم . واقعا جای تاسف داره که حرفشو هم زد.
پاسخ : ههمون با این هدف اومدیم که استخدامیم
پاسخ : هممون با این هدف اومدیم که استخدامیم

این نظر توسط مرجان در تاریخ 1393/07/16 و 10:48 دقیقه ارسال شده است

بالاخره تکلیف ما چیه با این همه زحمت بریم بیرون فارغ التحصیلای بیکار دانشگاهای دیگه بشن معلم ،تا کی آقای وزیر قراره خوابای جدید واسه ما ببینه اگه بچه خودش جای ما بود خوشش میومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند..........بله..........

این نظر توسط عسل در تاریخ 1393/07/16 و 10:44 دقیقه ارسال شده است

آقای حاجی بابایی تو رو خدا بیا حق ما رو از اینا بگیر اینا تا ما رو دق ندن ول کن نیستن ما با رتبه های خوب تازه با کلی گزینش و مصاحبه اومدیم اینجا ،ما که اول معلمی رو دوست داشتیم ولی با این خبرای جدید فقط استرس داریم و فکر میکنیم حقمون خورده شده و وقتمون تلف،

این نظر توسط حسین72 در تاریخ 1392/12/14 و 19:45 دقیقه ارسال شده است

خبر خوبی چون دوست داشتم حقوق بخونم به زور الان دارم ادبیات می خونم شکلک

این نظر توسط محمدعلی در تاریخ 1392/11/11 و 12:29 دقیقه ارسال شده است

این که هر کسی وارد آموزش و پرورش شود فقط سلایق خود را اعمال کند و قوانین را نادیده بگیرد بدبختی است که گریبان این ملت را گرفته و هر کس خودش را بالاتر از قانون می داند ولی من بعنوان کسی که سیمین سال خدمت در آموزش و پرورش را دارم بهترین نیروها همان افراد دانشگاه فرهنگیان می باشند والا فاتحه اموزش این کشور خوانده است ؟

این نظر توسط اوه در تاریخ 1392/11/08 و 11:57 دقیقه ارسال شده است

چه حرفا .... مخصوصا خطای اخر ... مزخرفه دیگه ... پس این فارغ التحصیلای دانشگاتشون چه غلطی کنن بعد از فارغ التحصیلی ....

این نظر توسط مطهره در تاریخ 1392/11/07 و 22:47 دقیقه ارسال شده است

بومی لرستانم. تو دفتر چه نسیبه تهرانو زده ولی وقتی انتخاب رشته کردم جلوی کدرشته نوشته شد محل تحصیل خرم اباد. چیکار کنم ؟
پاسخ : دفترچه ملاکه...اما برا تاکید بیشتر زنگ بزنید پردیس خرم آباد

این نظر توسط مطهره در تاریخ 1392/11/07 و 17:45 دقیقه ارسال شده است

سلام . من دبیری تربیت بدنی قبول شدم . روز انتخاب رشته واسه نیمه متمرکزا وقتی کد رشته رو زدم خودش جلوش نوشت محل تحصیل خرم اباد . حالا تو نتیجه دانشگاه قبولیم اومده پردیس نسیبه تهران . حالا من واس ثبت نام کجا باید برم ؟ خرم اباد یا تهران ؟ اینم بگم که من فقط یه رشته نیمه متمرکز زدم قبولیم واس همونیه که گفتم زده خرم اباد. گیج شدم !
پاسخ : تبریک-رشته منم تربیت بدنیه...رشته باحالیه...
برای ثبت نام باید بری پردیس محل قبولی! دفترچه انتخاب رشته کدوم دانشگاهو زده؟
بومی کدوم استانید؟

این نظر توسط مطهره در تاریخ 1392/11/06 و 20:37 دقیقه ارسال شده است

آخیییییییییییش !!!!!!!!!!!دلم خنک میشه ! با عرض معذرت حال مامان و بابام گرفته میشه . منو نفرستادن دکتری دامپزشکی بخونم اونم دانشگاه ملی حالا باید اینو تحویل بگیرن .... آخیییییییش ...


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
درباره ما
داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻬﻢ اﺳﺖ،اﯾﻨﺠﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.
(مقام معظم رهبری)
آدرس های دیگر این وب: farhangian91.Rozblog.com farhangian91.Rozfa.com farhangian91.Rozfa.ir farhangian91.R98.ir farhangian91.Rzb.ir
آدرس وب قبلي:
farhangian91-ahwaz.blogfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته تحصیلیت :
    ورودی چه سالی هستی؟
    اهل کدوم استانی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 1206
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 66
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 620
  • بازدید ماه : 2,587
  • بازدید سال : 21,637
  • بازدید کلی : 343,184